varför just min älskade hund?? <3

Ja, sen i oktober har min hund Dixie haft problem och inte mått bra, i måndags var vi tvugna att akut åka in med henne till vetrinären, för det kom jättemycket blod i avföringen och hon hade väldigt ont..

Eftersom vår förra vetrinär inte verkade så intresserad av att hjälpa Dixie utan bara rekommenderade oss att byta foder 4 ggr utan att ens bry sig om hennes problem och var mer inne på att suga ur oss pengar, så bytte vi till vetrinärhuset på LV5. De var mycket trevligare och det märktes verkligen att de hade ett intresse av att hjälpa min hund.

Förra gången vi var där upptäckte de blåsljud på hennes hjärta och urinstenar, och det är inte så kul att höra, så i måndags när vi lämnade in henne vid ett-tiden, tog de prover och gav henne dropp. Vid halv åtta på kvällen for vi ner igen för att vara med på röntgen och ultraljud av hennes hjärta, urinblåsa, livmoder.

Hennes hjärta såg bra ut så det är ingen större fara, däremot så hittade de en jättecysta i hennes äggstock som måste opereras bort..
hon har även en långt gången inflamation i tjocktarmen som kan ha försämrats av allt foderbyte, så nu äter min gumma medicin och specialfoder.

Jag hoppas verkligen att det blir bättre nu, när de äntligen har engagerat sig och hittat nåt, för det är verkligen inte kul när ens djur mår dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0